fredag den 6. juli 2012

Grejonline - God oplevelse

Det hører til sjældenhederne at jeg køber grej over nettet. Jeg kan bedst lide at handle i en fysisk butik og få en fiskesnak - og gerne en god røverhistorie.
Men nu stod jeg lige og havde et gavekort til Grejonline og kunne godt bruge et UL sæt. Jeg faldt over et tilbud med en Ugly Stick tredelt 5 fods stang. 110 meter Fireline 0,10 og så Mitchell Avocet Gold (Serie II) str.  500 hjul. Til en samlet pris af 475,-

I bund og grund en fin pris -  specielt hjulet taget i betragtning. Dets efterfølger (Gold III) koster 500 alene for hjulet. Her er min oplevelse af at handle med grejonline.dk.


Jeg bestiller varen en fredag og tirsdagen efter har jeg varerne. Jeg havde bedt om at få varen sendt til jobbet. Af en eller anden grund gik det galt, så der lå en seddel fra pakkeposten på privaten i stedet. Det gør nu intet, for posthuset ligger lige om hjørnet og jeg har endnu ikke oplevet kø og ventetid. Varene var fint pakket ind, med beskyttende sealed air poser.
Stangen var pakket i et rør, som sagtens kan bruges igen til fremtidig transport. Jeg er mest spændt på hjulet. Da jeg afprøver det har det (til min store ærgelse) en lille smule mislyd. Som om et tandhjul hakker lidt på en tredjedel af en hel omdrejning. Måske er jeg lidt krakilsk, men jeg forventer en silkeblød gang. Jeg ringer til Grejonlines nummer og telefonen bliver besvaret, selv om det er over fyraften (kl. 17:20). Jeg ville blive ringet op dagen efter med besked om hvordan jeg skulle forholde mig. De glemte at ringe tilbage og jeg glemte det også, indtil det blev søndag, hvor jeg beskriver problemet i en mail. Mandag bliver jeg ringet op om formiddagen. Repræsentanten er ked af at de ikke har fået ringet tilbage. De beder mig om at sende hjulet retur så de kan afprøve det og evt. afhjælpe fejlen. Jeg sender det tirsdag med ønsket om hurtig ekspedition, da jeg skal bruge sættet i weekenden. Onsdag er der mail fra dem. De kunne også konstatere en lille smule mislyd. Selv om det er minimalt, skal et hjul af den klasse dog køre silkeblødt så et nyt erstatningshjult er på vej med posten. Jeg bliver bedt om at oplyse postomkostning som de naturligvis vil godtgøre. Torsdag kommer hjulet der snurrer som en drøm. Gutterne fra Grejonline havde endda været så flinke at vedlægge en innovative lures jigspinner som gave.
Helt igennem fin service fra firmaet og superhurtig ekspedition = god oplevelse.
Det skal for god ordens skyld nævnes, at de ikke har været klar over at jeg blogger.

Nu glæder jeg mig så til at tage sættet i brug. I første omgang i en putsø, men senere håber jeg rigtig meget på at få en ordentlig makrel på UL sættet. Hvis det ikke lykkes, skal det prøves mod en kilo-hornfisk, når de kommer fuldfede tilbage gennem slusen til september. Beskrivelse af sættet vil følge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar