torsdag den 3. maj 2012

2. Maj - Gratis Kaffe på vandet


Næppe har man lagt fra broen, før man sejler forbi dette fantastiske fartøj ved Islands Brygge. Vores land har brug for iværksættere og i København har vi de kreative af slagsen og masser af plads til dem :-).
Man håber det går den glade fyr  her, som det gik for Ricco der åbnede Europas mindste kaffebar og i dag ejer en hel kæde af caféer.
Tuong og jeg tog på Sundet efter fyraften.
Vi stoppede over et fladfiskespot, og agnede forfang med børsteorm. Jeg har lavet et forfangssystem, hvor jeg let kan clipse tavserne på. Det gør, at jeg kan have tavser i flere farver og teste hvad det lige er de vil have. Denne gang var det de hvide perlemors perler de flade gik efter.

Facts til de nørdede: Perletavserne med hvid perlemor og spinnerblad er præcis de samme som på købeforfang. Jeg køber dem på Kastrup 2 for en tier pr. forfang (fordi det er billigere end at købe perlerne løst). Så overfører jeg perlerne til fluocarbon 0,38 mm, og monterer en cirkelkrog, Owner Mutu Light str. 2/0. Knuden er uniknuden og jeg lader 3 mm linestump tilbage over knuden. Linestumpen fungerer som modhage og holder agnen på plads. Med cirkelkrogen, kroger fiskene stort set sig selv. Krogen bliver sjældent slugt og fiskene sidder godt fast. Dette er en kæmpe fordel, når man som jeg fisker passivt med bundforfang og samtidigt kastefisker.

Mens de flade fangede sig selv, gik jeg så småt i gang med at kastefiske. Det gik faktisk ret godt. På den første time havde jeg 10 torsk og ligeså mange skrubber og isinger oppe. Samtidigt gik det stærkt for Tuong, som fiskede de flade aktivt.
Ved solnedgang stoppede vi fiskeriet efter fladfisk og sejlede over hvor vi mente der var torsk. 
Aftenens første torsk på DGTF fluen
Vi kom forbi en mindre jolle med nogle gutter der havde fanget rigtig pæne fisk op til 5 kg. 
Vi tog nogle lange drev over skrænterne og fangede godt med fisk på dybder fra 5-14 meter. Mellem fiskeriet brugte vi lidt tid på fotos og video til den kommende side om håndtering af fangst.
Igen her til aften var torskene vildt forsigtige og svære at få til at hugge.
Vi kunne mærke dem puffe til blink og fluer. Vi fik masser af fisk men ingen helt store. 

Det blev årets foreløbig bedste fangst.
- Christian

Fightvillige torsk på let grej - det bliver næppe mere underholdende
Se selv nedenfor
 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar