søndag den 13. januar 2013

12. januar - Buletur med Findus


Var med Tryg Fiskeklub på tur med Lars Pryds / Findus.  Jeg havde gode forventninger til turen for fiskeriet havde været rigtig godt dagen forinden. Findus havde fanget masser af fisk og Sværd havde fået en mindre lange, en af de forgående dage.  
Det var en råkold morgen da vi satte ud fra Helsingør Nordhavn. 
Med NØ vind var sundet noget uroligt. Men på svenskesiden var der både lidt læ og torsk. Der gik ikke længe før de første torsk var spottet og jeg landede en af turens første. 
Så gik det slag i slag uden længerevarende søgning mellem stoppene. Som regel kom der et par torsk op på hver stop. Midt på morgenen er der tung fisk i stævnen. Dagens første måler på 10,8 landes.








Kent med sin fine måler på 10,5 kg
Kent havde mildest talt sine udfordringer, da han stod ved siden af en fyr der insisterede på at fiske med let pirk og forfang. Jeg tror Kent mistede over en halv times fisketid og adskillige meter line pga. alt det linekludder naboens grej forsagede. Han stod med tom kurv, mens stakken af torsk stille og roligt voksede i min. Pludseligt bukker hans nyindkøbte Antares stang i bund. Hvad der kunne ligne (endnu) et af vores vores mange bundhug, vågner til live og begynder at ruske tungt i dybet. Skipper hjælper med at sejle fisken op og langsomt kommer den til overfladen. Kent lander dagens måler nr. 2 på 10,5 kg.
I samme stop fik jeg min største på turen. En fin torsk på 7,2 kg. (hvoraf de 1,3 kg  var torskerogn).

7,2 kg var den største jeg fik. Fin hunfisk smækfuld med rogn
På nogenlunde samme tid er der en del hug agterude. En af vores faste gæstefiskere, Mogens, lander sin første lange. En flot mellemfisk på 4,5 kg.

Sådan gik det slag i slag resten af formiddagen. Der skulle sjældent søges i rigtig lang tid før Lars stoppede på bulerne. Lidt i tolv sluttede turen af og vi sejlede mod havnen. Der var landet godt med fisk og med to målere på en formiddagstur, kan man kun kalde turen for vellykket.
Noget af dagens fangst på kajen og Findus i baggrunden. Fin tur med Tryg Fiskeklub


Ingen kommentarer:

Send en kommentar